CIS is uniek voor de verzekeringsbranche

30 jaar geleden staken enkele toonaangevende schadeverzekeraars de koppen bij elkaar onder het motto: concurrentie is goed, maar op bepaalde onderwerpen is het verstandiger nauw samen te werken. Hiermee ontstond CIS. Waar aanvankelijk het accent op fraudepreventie lag, is de scope van CIS voor haar deelnemers in toenemende mate verschoven richting risico inschatting bij acceptatie & claims in de operationele processen.

Het krachtige fundament van CIS is de CIS databank (en de daaraan gekoppelde softwareapplicatie FISH) die inmiddels 17 miljoen registraties van de aangesloten deelnemers bevat. De CIS databank wordt maandelijks 1,2 miljoen keer geautomatiseerd bevraagd. Daarnaast raadplegen maandelijks 7300 gebruikers de databank gemiddeld 170.000 keer handmatig.

Op basis van CIS-informatie worden dagelijks duizenden beslissingen genomen. Bij het opsporen van verzekeringsfraude zijn de CIS data in 9 van de 10 gevallen de basis voor de start van een onderzoek. Professionals die optimale risicobeheersing eisen, nemen met CIS de zekerste weg naar een goede match.

Wat maakt CIS uniek?

Bekijk onze 140 seconden opfris-video en u bent als deelnemer weer helemaal up to date met de unieke dienstverlening van CIS.